Asociația Pro Infrastructură - Magistrala M300 Cața-Sighișoara, în aceeași notă ca lotul dinspre Brașov: nimic sau foarte puțin!

Distribuie pe:

La finalul lunii august, CFR a raportat un progres fizic de 31,71% pe contractul loturilor 1 și 3 de pe tronsonul Brașov - Sighișoara, semnat cu asocierea RailWorks (Alstom, Aktor și Arcada) în martie 2020, cu ordin de începere emis o lună mai târziu. Vorbim despre 84 de kilometri de cale ferată, cu o valoare de 3,2 miliarde lei fără TVA și un termen de execuție de 4 ani, precizează Asociația Pro Infrastructură (API).

“Prin urmare, ar fi trebuit deja să circulăm pe noile linii! Însă, în realitate, și pe capătul dinspre Sighișoara, situația este similară cu cea dinspre Brașov: în unele zone nu s-a făcut nimic sau foarte puțin, în altele există câteva speranțe”, au scris cei de la API pe pagina lor oficială de Facebook. Ei susțin că și pe sectorul Cața - Beia este “relaxare totală”: “niciun avans semnificativ. Au reușit relocarea utilităților la Beia. Dar nu vă grăbiți, pentru că reabilitarea tunelului Beia pare să fie tot la zero progres”.

Referindu-se la tunelul de la Archita (Mureș), cei de la API susțin că un portal este gata și există semne că s-a început forarea. Celălalt portal este încă în lucru. “Tunelul Archita 2 pare înghețat. Avans timid la viaductul de după tunel, unde erau probleme serioase cu alunecările de teren”, se arată în postarea activiștilor pro-infrastructură. Conform acestora, intervalul Archita - Mureni arată a șantier în mai multe stadii: structuri noi, terasamente vizibile, iar 2 din cele 3 devieri de drumuri județene par să fie în regulă. Din păcate, au observat și câteva alunecări de teren, un “bonus” nedorit.

“Mureni-Vânători, inclusiv varianta Vânători, este în responsabilitatea Arcada. Se poate mult, mult mai bine. Un lucru pozitiv este stația de tracțiune, care este aproape gata, dacă nu chiar funcțională. Abia spre Albești lucrările încep să arate promițător. Sectorul Albești-Sighișoara merge bine, dar punctul critic este podul de dinainte de gară, care se reconstruiește, și mai este mult de muncă”, informează API.

(D.B. sursa foto: API/Facebook)

Dragoș Bardoși

Lasă un comentariu