PESTE DOUĂ TREIMI DINTRE ROMÂNI NU NOTEAZĂ CHELTUIELILE PE CARE LE FAC!

Distribuie pe:

Dintr-o cercetare a agenției de studii de piață IZI, aflăm că 71% dintre români nu notează cheltuielile pe care le fac.

Cu toate acestea, 35% dintre tinerii cu vârsta între 15 și 24 de ani își notează cheltuielile, față de 29% din total eșantion, ceea ce demonstrează că tinerii dau dovadă de o atitudine mai deschisă față de educația financiară, 50% dintre aceștia declarând că aceasta este foarte utilă (față de 40% din total eșantion).

Nu prea le ajung banii de la o lună la alta...

O treime dintre români spun că abia le ajung banii de la o lună la alta, însă și la acest capitol, tinerii cu vârste între 15 și 24 de ani susțin că se descurcă ceva mai bine (22% față de 33% la nivel de total eșantion).

Întrebați dacă reușesc să pună ceva bani deoparte, eșantionul se împarte în două: 47% spun că reușesc, restul de 53% spun că nu. La această categorie există și diferențe de gen și vârstă: bărbații (49% față de 44% dintre femei) și cei între 15 și 24 de ani (56% față de 47% din total eșantion) reușesc în mai mare măsură să strângă bani lunar.

Timpul înseamnă bani!

Cumpărăturile din impuls nu îi caracterizează pe români, 63% spunând că nu li se potrivește acest obicei. Totuși, lucrurile se schimbă când vine vorba de segmentul 25 - 34 de ani, cu o putere de cumpărare superioară, jumătate dintre ei declarând că recurg la cumpărăturile de impuls (49% față de 37% la nivel de total eșantion).

Studiul mai arată că poziția românilor față de expresia “Timpul înseamnă bani!” este împărțită, 57% dintre ei fiind de acord cu aceasta, procentul crescând în rândul tinerilor la 63%.

*

Studiul a fost realizat pe o populație digitalizată, reprezentativă la nivel urban, pe un eșantion de 1.001 respondenți, cu vârste de peste 14 ani, din toată România. (L.P.)

Lasă un comentariu