Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș informează că 21.038 persoane din județ nu au solicitat eliberarea unui act de identitate după expirarea celui anterior. Dintre acestea, 17.206 cazuri sunt din anii precedenți, iar 3.832 sunt din 2024. Pentru 14.588 dintre ele există mențiuni justificative, cum ar fi plecarea în străinătate sau în alte localități, persoane necunoscute la adresă sau posibil decedați.
Conform O.U.G. nr. 97/2005, cetățenii sunt obligați să solicite un nou act de identitate cu 180-15 zile înainte de expirare.
În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare, programul celor 17 servicii publice locale din județ a fost extins pentru eliberarea documentelor necesare persoanelor cu drept de vot, astfel: 23, 30 noiembrie, 7 decembrie: 08:00-16:00; 24 noiembrie, 1 şi 8 decembrie: 07:00-21:00
Cererile pentru eliberarea actelor din motive precum expirare, pierdere, furt sau deteriorare vor fi soluționate cu prioritate. În zilele menționate nu este necesară programarea prealabilă.