Vă invităm să urmăriți câteva imagini spectaculoase de pe șantierul liniei ferate Constanța – Arad, secțiunea Cața – Sighișoara. Imaginile și detalii despre lucrările efectuate au fost postate pe pagina sa oficială de Facebook de ing. Aurel Pintea. El este Șef Secție Adjunct la CNCFR SA, Regionala CFR Brașov, Secția L2 Sighișoara. Este implicat într-unul din marile șantiere de infrastructură ale României: Coridorul 4 Pan-European Rin – Dunăre – magistrala de cale ferată Constanța – Arad (Constanța – București – Brașov – Sighișoara – Copșa Mică – Deva – Arad).

Printre multiplele sale atribuții curente, ing. Aurel Pintea se preocupă de verificările periodice ale stadiului lucrărilor la calea ferată, fie că vorbim de tuneluri, poduri, diferite lucrări de montaj sau demontare.

„Lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov – Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, pentru a permite circulația trenurilor la viteze de până la 160 km/h, continuă pe tronsonul Brașov – Sighișoara, mai exact în Subsecțiunea 3 Cața – Sighișoara”, a scris inginerul pe pagina sa de Facebook. Contactat de noi, inginerul a declarat că „Modernizarea infrastructurii feroviare pentru a permite circulația trenurilor cu viteză de până la 160 de kilometri pe oră va îmbunătăți legătura dintre regiunile României și legătura dintre rețeaua națională și cele europene de transport feroviar”.

Iată câteva detalii de pe secțiunea care se întinde și pe raza județului nostru:

  • Tunelul Mureni: cu o lungime totală de 800 de metri, dintre care 647 de metri reprezintă săpătură activă.
  • Terasamente și poduri pe traseul nou: se lucrează intens la consolidarea și amenajarea terasamentelor, precum și la structurile podurilor de pe traseul reabilitat.
  • Podurile înainte și după tunel: montajul suprastructurii s-a realizat utilizând grinzi cu zăbrele.
  • Amenajarea albiilor: se lucrează la stabilizarea și amenajarea albiilor râurilor adiacente traseului feroviar, pentru a preveni eventuale probleme de eroziune sau inundații și a asigura o durabilitate crescută infrastructurii feroviare.

„Proiectul este deosebit de important pentru creșterea eficienței transportului feroviar și pentru reducerea timpilor de deplasare pe Coridorul Rin-Dunăre”, a mai spus ing. Aurel Pintea.

Dragoș Bardoși