Începând de săptămâna trecută, Poliţia poate aplica sancţiuni conducătorilor auto în baza imaginilor surprinse de camerele de luat vederi de pe drumurile publice, montate de administratorii acestora, sau pe baza imaginilor trimise de alţi participanţi la trafic, surprinse, de exemplu, cu camerele de luat vederi montate pe bordul maşinii. Este o veste foarte bună, mult aşteptată, pentru că ani de zile, din cauza lipsei unor reglementări legale, Poliţia nu a putut sancţiona abaterile, pentru că imaginile furnizate de aceste sisteme nu erau considerate probe. Ei, acum sunt, şi sperăm că asta va duce la scăderea abaterilor. Am relatat şi noi în paginile cotidianului nostru sau pe site despre accidentele cumplite care au avut loc zilele trecute în judeţul Mureş sau despre şoferii care, în fiecare dimineaţă, trec calea ferată pe roşu, făcând slalom printre semibarierele coborâte. Cei care s-au exprimat împotriva acestei măsuri sunt cei care încalcă regulile de circulaţie, cei cărora nu le pasă de cuantumul amenzilor, şi cei care, până la urmă, provoacă prin indisciplina lor acele accidente cumplite care ne îngrozesc. Aşteptăm cu interes primele comunicări din partea IPJ Mureş ca să vedem câte sancţiuni s-au aplicat în baza noilor reglementări legale. (Dragoș Bardoși)
Astăzi am solicitat reprezentanţilor Primăriei Municipiului Târgu Mureş să ne comunice care sunt camerele video din oraş. Iată răspunsul lor:
În Târgu Mureș funcționează, în cadrul Sistemului de management al traficului, următoarele echipamente de supraveghere și monitorizare a reglementărilor legale în circulația rutieră:
• 46 de camere de supraveghere video în intersecții, destinate monitorizării traficului și clarificării eventualelor incidente rutiere.
• 2 camere radar pentru viteză, utilizate pentru constatarea și sancționarea depășirilor de viteză în zonele monitorizate.
• 6 camere pentru supravegherea trecerilor pe culoarea roșie a semaforului, ce permit aplicarea sancțiunilor pentru nerespectarea semnalizării.
• 10 camere de supraveghere a benzii unice de autobuz, pentru sancționarea accesului vehiculelor neautorizate în acest spațiu, după finalizarea lucrărilor de infrastructură pe Bulevardul Gheorghe Doja.
• 4 camere cu recunoașterea numerelor de înmatriculare la intrările în oraș, pentru identificarea vehiculelor implicate în activități suspecte sau ilegale la intrarea și ieșirea din oraș.