Este laitmotivul volumului Nimb peste timp. Avram Iancu în literatura română, apărut în seria de carte Exemplarium a Editurii „Cezara” din Târgu-Mureş, în coordonarea prof. dr. Mioara Kozac şi prof. dr. Valentin Marica. Volumul cuprinde comunicările ştiinţifice prezentate la Simpozionul 200 de ani de lanaşterea eroului naţional Avram Iancu, organizat de Fundaţia Culturală „Cezara Codruţa Marica”, Editura „Cezara” şi Centrul de Studii Literare „Grigore Vieru”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş şi Radio România Târgu-Mureş, bucurându-se de colaborarea Institutului „Gheorge Şincai” al Academiei Române, Academiei de Arte şi Colegiului Naţional de Artă din Târgu-Mureş.
Spre sinele textului literar, spre semnele lui de umanitate, s-a îndreptat noua lectură pe care o atestă volumul, mai puţin convenţională, aducând profunzimi de înţelegeriale textelor (poezie, proză, dramaturgie) dedicate lui Avram Iancu, fascinanta personalitate „prin care istoria îşi depăşeşte infirmităţile, intrând pe marea poartă a consacrării.” Înlăturând abordări sofistice, volumul propune un viu şi nuanţat colocviu de idei, datele istoriografice, referitoare la virtuţile răzvrătirii Apusenilor, îmbinându-se cu conspectul de lectură ce descifrează taine ale vremii şi eternul uman din jertfirea lui Avram Iancu.
Interpretările doamnelor profesoare Mioara Kozak, Anca Blaga, Melania-Ruxanda Bândilă, Gabriela-Alexandrina Iliescu, Carmen Duşmănescu, Adriana-Loredana Dan, Cristina – Ligia Matei, Romana Pantea, Raluca Marian devin pagini dintr-o atât de necesară carte de învăţătură, dăruită nu doar băncii de şcoală, ci amfiteatrelor vieţii, prin care să se facă cunoscut cum istoria ne leagă cu vecia, prin „cetirea” ei omul ridicându-se din „valul ce ne bântuie”, găsind sfat la îndoiri, învăţătură la neştiinţă şi îndemn la slavă.
Conspectele de lectură ale doamnelor profesoare pornesc de la inspiraţia alegerii subiectelor şi a limbajelor argumentative, pe de-o parte, iar pe de alta, prin background-ul afectiv, reverberând dreptul lui Avram Iancu la laurul verde şi coroana nemuririi, venind dinspre neam întreg care a vieţuit (cum scria Grigore Vieru) în lacrimă, dar preocupat să biruiască fiara, „ca să nu ne mai zbatem atât de singuri şi atât de la marginea lumii”. Astfel, cu Avram Iancu, prin care îşi cere cuvânt poporul însuşi, nădăjduind biruinţa, autoarele aduc în câmpuri de actualitate scrieri care cu adevărat se solidarizează cu istoria şi viaţa însăşi.
„Copilul râde: Înţelepciunea şi iubirea mea e jocul!” (Lucian Blaga)
Studioul de arte Art Studio MS din Târgu Mureş a avut lăudabila iniţiativă de a le oferi celor mai tineri cetăţeni ai oraşului posibilitatea unei călătorii în lumea fascinantă a culorilor, formelor, emoţiilor, fanteziei şi creativităţii.
Studioul organizează, săptămânal, cursuri de arte plastice, pornind de la principiul că activităţile artistico-plastice sunt un important mijloc de dinamizare a vieţii psihice a copilului, de dezvoltare personală şi socializare, de activare a proceselor sale intelectuale, afective, volitive şi motivaţionale, stimulându-le resursele şi lăsându-le, în acelaşi timp, sentimentul deplinei libertăţi: „Creăm un climat afectiv propice cu ajutorul unor metode şi procedee adecvate, îi îndrumăm cu tact si competenţă pe calea căutărilor şi descoperirilor de natură estetică, dezvoltându-le personalitatea creativă.
Metodele didactice folosite au un caracter practic, nemijlocit aplicativ, asigură aprofundarea elementelor teoretice care fundamentează şi orientează activitatea artistică, dezvoltă spiritul de iniţiativă, răbdarea şi curajul, devenind mijloc de descoperire a unor efecte plastice noi şi de extindere a cunoaşterii asupra lumii înconjurătoare. Cursurile de artă dezvoltă, stimulează şi încurajează exprimarea creativă, inovarea, schimbul de idei, îmbunătăţesc capacitatea de raţionament, modul de comunicare, încrederea în sine”.
Conectarea la universul artistic se realizează prin intermediul „jocului didactic” – metodă de formare şi modelare a abilităţilor şi competenţelor, a motricităţii şi acuităţii vizuale, a receptivităţii valorilor estetice, a stabilirii de raporturi armonioase ale formelor, culorilor, elementelor din natură, toate acestea valorificând, valorificând, în contexte diverse, valenţele expresive ale utilizării limbajului plastic.

Prof. dr. Valentin Marica