Arta populară în mâinile copiilor

Distribuie pe:

Arta populară și meșteșugurile tradiționale reflectă valorile, obiceiurile și istoria unui popor. Tânăra generație, cunoscând aceste tradiții, înțelege valoarea și frumusețea meșteșugurilor și le valorifică în cadru organizat, prin școală, îndrumați de profesori. Un astfel de profesor am descoperit de mai multe ori, prin strădania sa permanentă de a educa în acest domeniu tânăra generație la început de activitate. Este vorba de prof. NATALIA STOICA, de la Școala gimnazială “Fr. Schiller”, care, prin răbdarea și perseverența sa, dezvoltă abilitățile practice ale elevilor, dar și simțul artistic și estetic al acestora. În această lună a organizat o expoziție cu astfel de obiecte lucrate de elevi cu vârste cuprinse între 6 și14 ani, în incinta Centrului Cultural Galeria Apollo, din Târgu Mureș.

Diversitatea produselor artizanale artistice și a tehnicilor variate, utilizate de mâinile dibace ale copiilor sunt realizate cu pasiune și talent creativ - au remarcat, în intervențiile lor, dnii Iuliu Praja, directorul CJCTEA, și cunoscutul profesor și artist Călin Bogătean, de la Școala Populară de Artă.

Doamna Natalia Stoica este colaboratoare a Școlii Populare de Artă, în mai multe proiecte, mobilizând mulți copii care și-au dorit să participe la învățarea acestor tradiții. De asemenea îi încurajează pe copii să-și prezinte propria lor viziune în realizarea unui model tradițional.

Icoanele pe sticlă au cunoscut o revigorare în țară, unde s-au dezvoltat multe centre, iar județul Mureș se află pe primul loc în domeniul dezvoltării iconografiei. Doamna profesoară participă, la Sighișoara, la tabere de creație cu elevii săi, care au obținut premii la diferite concursuri naționale: locul I - Kovacs Darius - metaloplastie; locul II- Andreea Ganja - pictură pe lemn - la Iași. Tot la Sighișoara, Burlea Andrei din clasa I, a realizat o icoană din mărgele, deosebit de frumos creată de talentatul elev, a cărui mamă, învățătoarea Burlea Sânziana, este implicată activ în viața comunității școlare și extrașcolare. Dascălul implicat în aceste programe trebuie să fie capabil să adapteze metodele de predare, ceea ce presupune multă empatie, flexibilitate, răbdare, prin folosirea de metode non-formale de învățare. Prin atitudinea sa, trebuie să fie un promotor al incluziuni, împotriva discriminării, încurajând elevii pentru a se simți acceptați indiferent de statutul lor etnic sau economic. Prof. Natalia Stoica a înmânat elevilor prezenți diplome de participare și a anunțat că, în cadrul acestor proiecte, în data de 23 octombrie, se desfășoară săptămâna “Școala altfel”, printr-un atelier de ceramică, proiect coordonat de Marinel Gyorfi și Andreea Nițu.

Mult succes tuturor creatorilor de orice vârstă!

Rodica Olteanu

Lasă un comentariu