Sesiunea 2024 de finanțare pentru înscrierea solicitanților persoane fizice în cadrul Programului “Casa Verde Fotovoltaice” se va derula în perioada 27 septembrie – 8 octombrie, cu etape de câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, informează Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă transmis, marți, Agerpres.
În același timp, unitățile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie 2024, de la ora 10.00, sau până la epuizarea bugetului.
“În anul 2024, Administrația Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei. Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanțarea oferită prin acest program. Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care își vor reduce costul facturii la energie electrică și care vor utiliza energie verde. Sesiunea din 2024 aduce noutăți deosebit de importante în cadrul Programului. Este vorba despre finanțarea instalațiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice, o măsură esențială pentru maximizarea eficienței și independenței energetice a gospodăriilor. Totodată, am crescut considerabil subvenția, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde”, a declarat, în comunicatul citat, președintele AFM, Laurențiu-Adrian Neculaescu.
Potrivit instituției, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, ceea ce le va permite acestora să se familiarizeze cu aplicația și să fie pregătiți în avans. Astfel, în ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate.
Solicitanții se vor înscrie personal în cadrul programului “Casa Verde Fotovoltaice 2024” prin intermediul aplicației informatice, conform următorului calendar: pe 27 septembrie – Regiunea Nord Vest (județele: Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș) – buget de 274,290 milioane de lei; 30 septembrie – Regiunea Centru (județele: Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu), buget de 280,050 milioane de lei; 1 octombrie – Regiunea Nord Est (județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui), buget de 319,380 milioane de lei; 2 octombrie – Regiunea Sud Est (județele: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Vrancea și Tulcea), buget de 242,730 milioane de lei; 3 octombrie – Regiunea Sud Muntenia (județele: Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman), buget de 321 milioane de lei; 4 octombrie – Regiunea București Ilfov, buget de 114,120 milioane de lei; 7 octombrie – Regiunea Sud Vest (județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea), buget de 199,2 milioane de lei; 8 octombrie – Regiunea Vest (județele: Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș), buget de 229,110 milioane de lei.
În cazul unităților de cult, alocarea bugetară se ridică la valoarea de 20,1 milioane de lei.
Documentele pe care solicitantul persoană fizică trebuie să le încarce în aplicație sunt: actul de identitate, valabil la data înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație; copia cărții funciare colective, dacă este cazul.
Potrivit sursei citate, solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil, iar proiectul se implementează la adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate.
Pentru unitățile de cult, documentele solicitate la înscrierea în program sunt: certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație.
Și în acest caz, unitatea de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.
AFM precizează că aplicația informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.