Oamenii de știință israelieni au descifrat secretul fotosintezei, deschizând drumul spre noi recolte mai eficiente și mai rezistente

Un studiu israelian asupra fotosintezei poate deschide noi drumuri de inovare în domeniul agriculturii prin obținerea unor culturi mai eficiente și mai rezistente la condițiile de mediu, a transmis joi agenția TPS.

Fotosinteza este un proces prin care plantele transformă lumina în energie chimică sub forma glucozei, eliberând oxigen și absorbând dioxid de carbon. Cercetătorii de la Institutul Weizmann Cercetători de la Institutul Weizmann din Rehovot, conduși de dr. Reinat Nevo sub coordonarea profesorului Ziv Reich au descoperit că fotosinteza se adaptează la diferite niveluri de lumină prin reorganizarea dinamică a membranelor cloroplastelor. Aceste membrane își modifică structura pentru a eficientiza fluxul de electroni și a optimiza procesul în funcție de intensitatea luminii. Studiul a arătat că ajustarea alinierii membranelor permite fotosintezei să funcționeze mai rapid și eficient. Experimentele pe plante modificate genetic au arătat că, prin controlul acestor modificări, se pot obține culturi mai productive, chiar și în condiții de lumină slabă sau artificială. Descoperirea ar putea revoluționa agricultura, permițând optimizarea fotosintezei și creșterea recoltei în medii cu lumină variabilă sau în agricultură urbană. (foto: Batya Sharabi/TPS)