Pachetele de vacanță sunt din nou la modă din cauza creșterii costurilor cu hotelurile și avioanele

Distribuie pe:

Amatorii de soare se reorientează din nou spre pachetele de vacanță în Europa, în condițiile în care explozia prețurilor la hoteluri și călătoriile cu avionul au relansat cererea pentru contractele de tip all-inclusive, arată o analiză Reuters.

Combinația între criza costului vieții și perturbările provocate de greve și diferite obstacole au creat noi argumente în favoarea pachetelor turistice cu preț fix.

După mai mulți ani în care călătorii și-au făcut propriile lor trasee pe internet, analiștii în turism spun că revenirea la achiziționarea de pachete de servicii turistice a început anul trecut și a accelerat în această vară, cel mai aglomerat sezon de după pandemie.

“Este ceva pe care îl credeam mort încă din anii '70. Însă după COVID, din ce în ce mai mulți oameni își rezervă pachete de vacanță”, spune Stuart Hatcher, economist șef la firma de consultanță IBA.

Potrivit analiștilor de la Euromonitor, cheltuielile cu pachetele de vacanță în Europa ar urma să ajungă la 117 miliarde de dolari în acest an, în creștere cu 11% comparativ cu situația de anul trecut, și vor atinge un nou vârf de 125,9 miliarde de dolari anul viitor.

Această revenire a pachetelor a ajutat grupul german TUI, cel mai mare touroperator european, să anunțe rezultate trimestriale peste așteptări.

Costul fix cunoscut dinainte și valoarea pe care o primești pentru banii cheltuiți sunt argumente atractive, spune Caroline Bremner, analist la Euromonitor. “În perioadele cu vârf de inflație, cum a fost în ultimii doi ani, pachetele le permit consumatorilor să își eficientizeze bugetele”, spune Caroline Bremner.

În medie, britanicii cheltuie aproximativ 450 de dolari per capita pentru aceste pachete de vacanță, arată datele Euromonitor, în condițiile în care furnizorul de pachete de vacanță negociază contracte cu companiile de transport și alți jucători pentru a reduce costurile.

Cu toate acestea, firma de consultanță prognozează că chiar și aceste pachete de vacanță se vor scumpi. Potrivit Euromonitor, între 2024 și 2029, prețurile pachetelor de vacanță vor înregistra o rată anuală compusă de creștere de 3,5%, mai puternică decât înainte de pandemie, când au crescut cu un ritm de 1,3% între 2014 și 2019.

Cererea de pachete de vacanță este o veste bună pentru industria călătoriilor, într-un context în care s-au înmulțit îngrijorările că entuziasmul de după pandemie pentru călătoriile cu avionul va dispărea, pe măsură ce călătorii vor refuza prețurile mărite. În special în Europa și America de Nord, prețurile biletelor de avion au crescut dramatic după pandemie.

Un exemplu este touroperatorul britanic Jet2, care recent a anunțat că rezervările pentru pachetele de vacanță au crescut cu 7% în această vară și reprezintă aproximativ 72% din fluxul său total de pasageri. Croația, Cipru, Grecia, Italia, Malta, Portugalia, Spania continentală, Insulele Baleare, Canare și Turcia sunt toate destinații populare. Săptămâna trecută compania a decis să sporească frecvența zborurilor spre Bodrum (Turcia) până la mijlocul lunii noiembrie, ca urmare a cererii puternice.

De cealaltă parte, pentru Noreen Cannon, o irlandeză de 49 de ani, la alegerea vacanței estivale pentru familia sa a ținut cont în primul rând de preț, facilitățile hotelului și accesibilitate.

“Am ales acest pachet pentru că a fost un hotel simpatic și o afacere foarte bună”, a spus Noreen Cannon la revenirea din Malaga, sudul Spaniei, una din cele mai populare destinații turistice din Europa. Hotelul pe care l-a ales Noreen Cannon avea propria plajă, o piscină și o zonă de joacă pentru copii.

Pachetele de vacanță sunt atractive în special pentru amatorii de vacanțe cu venituri mici spre medii care caută soare și mare cu opțiuni all-inclusive și activități de tip family-friendly, susține Caroline Bremner. Grecia, Italia și Spania sunt printre cele mai populare destinații.

În mod normal, pachetele de vacanță care oferă o flexibilitate redusă erau favorite în rândul celor din generația baby boomer, cu vârsta de peste 65 de ani, care își reamintesc de primul val de entuziasm pentru aceste pachete. Însă acum și tinerii par să fie tentați de pachetele de vacanță mai flexibile comparativ cu cele din trecut.

Pentru a se adapta la gusturile tinerilor, directorul general de la TUI, Sebastian Ebel spune că firma a început să ofere mai multă flexibilitate pentru pachetele sale de vacanță, precum posibilitatea clienților de a folosi o altă companie aeriană sau a-și ajusta perioada vacanței.

“Oamenii au unele concepții greșite când vine vorba de pachetele de vacanță. Acum acestea sunt mult mai flexibile”, spune Sean Tipton, purtător de cuvânt la touroperatorul britanic ABTA. (Agerpres)

Lasă un comentariu