Tinerii români își doresc să învețe prin scenarii reale de viață

Distribuie pe:

Potrivit unui studiu al UP Generation, tinerii români își doresc programe de învățare bazate pe exemple practice, exerciții și scenarii reale de viață. Nu mai puțin de 95% dintre ei au identificat deja ariile pe care vor să le îmbunătățească.

Dezvoltarea personală și pregătirea pentru viața profesională reprezintă o preocupare majoră pentru tinerii români, iar în top trei preferințe se află educația financiară (37%), vorbitul în public (36%), marketingul și comunicarea (28%).

Ei sunt atrași și de domenii orientate spre business, precum leadership și management (25%) sau educație antreprenorială (22%), iar tehnologia și inovația sunt dorite de un sfert dintre respondenți.

Fetele sunt mai atrase de dezvoltarea empatiei și a inteligenței emoționale (24%), iar băieții sunt preocupați de tehnologie (30%), inclusiv Inteligență Artificială (AI).

În ceea ce privește schimbările pe care ar dori să le aducă în viața lor pentru a se simți împliniți, 14% dintre cei chestionați au declarat că își doresc stabilitate financiară, iar 12% învățare și educație. O pondere similară caută o schimbare în viața profesională, de la a găsi un loc de muncă sau a-l schimba pe cel actual, până la a câștiga mai mult sau a se bucura de mai multă flexibilitate. În context, îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale, dar și creșterea încrederii în sine ar aduce împlinirea pentru 6% dintre respondenți.

“Adolescenții și tinerii se simt debusolați și copleșiți pentru că nu reușesc să își găsească o traiectorie în viață în acord cu aspirațiile și abilitățile lor. Orientarea educațională și vocațională este realizată superficial, fiind chiar inexistentă în multe contexte, iar unui consilier vocațional din școli îi revin în grijă prea mulți elevi (peste 1.000).

Studiul pe care l-am realizat arată nevoia majoră și interesul tinerilor de a îmbunătăți abilități care nu le sunt predate nici la școală, nici la facultate, și mai ales abilități socio-umane esențiale în câmpul muncii, cum ar fi colaborarea, comunicarea, adaptabilitatea și gestionarea emoțiilor. Abilitățile de viață (sau mai degrabă lipsa lor) îi împiedică în îndeplinirea potențialului”, afirmă realizatorii studiului.

*

Studiul a fost efectuat online, în luna mai 2024, pe un eșantion de 800 de persoane, cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, din toate regiunile de dezvoltare ale țării. (L.P.)

Lucreția Pop

(Sursa foto: pixabay.com)

Lasă un comentariu