Studiu Salvați Copiii - 78% dintre educatori trebuie să gestioneze situații de bullying la grupă

Distribuie pe:

Potrivit unui comunicat al Salvați Copiii transmis Agerpres, studiul indică faptul că în cazul a 35% dintre educatori erau în grupă copii care, ocazional, nu aveau cu cine să se joace.

Programul a contribuit la dezvoltarea psiho-emoțională a 8.821 de copii cu vârste între trei și șase ani din 60 de grădinițe din București și opt județe: Argeș, Buzău, Călărași, Dâmbovița, Ialomița, Ilfov, Prahova și Teleorman și are la bază o metodologie dezvoltată de Mary Foundation și Salvați Copiii Danemarca. Peste 600 de cadre didactice au dobândit competențele necesare implementării metodologiei Free of bullying la clasă, iar peste 8.800 de părinți au fost informați cu privire la metode educaționale.

Programul a fost monitorizat pe tot parcursul implementării, iar opiniile cadrelor didactice și părinților cu privire la comportamentele copiilor și gradul lor de integrare socială au fost colectate atât la începutul, cât și la finalul anului școlar, prin intermediul analizei impact.

Un procent de 70% dintre copiii preșcolari care au beneficiat de programul “Să fim prieteni - Fără bullying” au capacitatea de a-și exprima emoțiile și de a le gestiona într-un mod pozitiv (creștere de 12% față de evaluarea anterioară implementării programului). 83% dintre copii recurg la întrajutorare (majorare de 9%) și 88% au tendința de a se raporta pozitiv la cei care sunt diferiți de ei (creștere de 9%).

Referitor la atitudinea copiilor, 50% dintre specialiști constată reducerea comportamentelor agresive între copii. De asemenea, 98% dintre specialiștii care au beneficiat de formare, mentorat și au lucrat cu metodologia “Să fim prieteni - Fără bullying” consideră că au dobândit instrumente pentru prevenirea bullying-ului și 65% dintre ei și-au îmbunătățit semnificativ colaborarea cu părinții. În plus, 36% dintre părinții implicați în program declară că gestionează mai bine conflictele între copii. (Foto: www.news.ro)

Lasă un comentariu