Conducerea companiei McDonald’s anunță că renunță la inteligența artificială (AI) , sistemul conceput pentru a colecta comenzi și instalat în mii de restaurante.
“Automated Order Taker (AOT), așa cum se numește inteligența artificială McDonald’s, un experiment care a făcut primii pași în 2021, s-a dovedit a avea multe lacune în a înțelege ceea ce cereau clienții. Sarcina lui era să asculte comanda și să o comunice echipei, care ar fi avut grijă (conform obișnuitei viteze a lumii fast-food) să o pregătească. Numai că, de-a lungul timpului, s-au înregistrat prea multe neconcordanțe între ce au cerut clienții și ce li s-a livrat.
Acuratețea inteligenței artificiale McDonald’s este de puțin peste 80%, ceea ce înseamnă că o comandă din cinci era greșită.
Preluarea automată a comenzilor a dat naștere multor combinații culinare îndrăznețe sau unor neînțelegeri greu de gestionat, așa cum au raportat mai mulți utilizatori pe rețelele de socializare: topping de bacon pe o înghețată, zeci de pahare de ceai cu gheață în loc de unul singur, livrări nesolicitate de sute de chifteluțele de pui sau multe cazuri de clienți care pur și simplu nu au reușit să își trimită comenzile.
După o analiză atentă, McDonald’s a decis să pună capăt parteneriatului actual cu IBM pentru AOT, tehnologia urmând a fi dezactivată până la data de 26 iulie 2024, în toate restaurantele”, au anunțat managerii McDonald’s din Statele Unite, citați de mediafax.ro.
Cu toate acestea, experții consideră că inteligența artificială va face în mod clar parte din automatizarea și eficiența restaurantelor, însă deocamdată tehnologia este la început și că experiența McDonald’s arată beneficiile potențiale, dar și limitările tehnologiei de astăzi. (L.P.) (Sursa foto: pexels.com)
Lucreția Pop