Printr-un proiect de modificare a legii învățământului (nr.198/2023) depus la Camera Deputaților, se propune ca elevii cu rezultate slabe la evaluările din clasa a II-a, a IV-a sau a VI-a să participe la cursuri suplimentare, care să îi ajute la îndreptarea notelor.

Modificările propuse vizează definiția învățării remediale și extinderea aplicării acesteia, programul fiind destinat elevilor în cazul cărora se observă decalaje în dobândirea competențelor-cheie ca urmare a evaluărilor naționale, celor care se încadrează în risc de abandon școlar sau părăsire timpurie a școlii și copiilor români veniți din afara granițelor țării.

În prezent, legea învățământului prevede că programul de învățare remedială este destinat elevilor cu decalaje în dobândirea competențelor, dar nu îi include pe cei cu rezultate slabe la evaluările naționale din clasele mici.

După adoptarea și intrarea în vigoare a noilor dispoziții, Ministerul Educației va avea obligația să publice anual un raport privind rezultatele evaluărilor și să recomande măsuri pentru îmbunătățirea lor. (L.P.)

Lucreția Pop

(Sursa foto: pixabay.com)

Lasă un răspuns