Senatul României a adoptat un proiect de modificare a legii asociațiilor de proprietari (nr. 196/2018), în sensul că deciziile luate în cadrul adunărilor generale ale asociației de proprietari vor trebui să fie comunicate și prin intermediul poștei electronice.
Noua lege prevede că, mai întâi, proprietarii trebuie să furnizeze președintelui asociației datele lor de contact, inclusiv pentru comunicarea electronică, astfel încât anunțurile despre adunările generale ale asociației de proprietari, inclusiv cele reconvocate sau extraordinare, să poată fi făcute și prin mijloace de comunicare electronică, cum ar fi e-mailul sau aplicațiile mobile.
Reamintim că, în prezent, legislația prevede pentru românii care locuiesc la bloc ca anunțurile să fie făcute prin afișare la avizier și pe baza unui tabel nominal convocator. Totodată, informarea locatarilor se poate face și prin poștă, cu scrisoare recomandată și confirmare de primire.
Inițiatorii proiectului legislativ afirmă că, prin introducerea posibilității de comunicare electronică a convocărilor, se urmărește facilitarea accesului membrilor la informațiile și la deciziile importante care îi privesc.
De asemenea, transmiterea hotărârilor prin mijloace electronice completează și modernizează procesul de înregistrare și comunicare a acestora, asigurându-se că informațiile sunt accesibile și pentru cei care preferă canalele de comunicare digitale.
Astfel, prin aceste modificări, se urmărește “creșterea transparenței, eficienței și accesibilității în funcționarea asociațiilor de proprietari, contribuind la o guvernanță mai bună și la satisfacerea nevoilor membrilor comunității”, se arată în expunerea de motive. (L.P.)
Lucreția Pop