Aproape trei sferturi (72%) dintre consumatori se simt copleșiți de prea multe opțiuni în momentul în care trebuie să ia o decizie de cumpărare, ceea ce a dus la abandonarea cumpărăturilor de către 74% dintre ei, în ultimul trimestru al anului 2023, conform unui studiu Accenture, dat publicității miercuri.
Sondajul “The Empowered Consumer” arată, totodată, că majoritatea oamenilor (71%) nu vede nicio îmbunătățire sau chiar o creștere a timpului și a efortului necesar pentru a lua o decizie de cumpărare. Această proporție este formată din 41% care cred că a devenit mai greu și 30% care nu văd nicio schimbare. În schimb, 29% consideră că este nevoie de mai puțin timp și efort.
În ceea ce privește categoriile de produse, cercetarea evidențiază provocările cu care se confruntă consumatorii atunci când încearcă să ia decizii de cumpărare. “Acestea nu se limitează la articolele cu preț mare. De exemplu, consumatorii se simt mai puțin încrezători în rezervarea unui hotel decât în cumpărarea unei mașini. Rezervarea unui zbor este aproape la fel de stresantă ca și obținerea unui credit ipotecar, iar alegerea unei creme hidratante este la fel de importantă ca și cumpărarea unei mașini de spălat”, se menționează în concluziile studiului.
Potrivit sursei citate, pe baza conversațiilor purtate cu directori din toate industriile, peste jumătate dintre consumatori (51%) sunt pe cale să adopte rapid și la scară largă consilierii generativi AI, în următorii doi ani.
Cercetarea Accenture “Consumer Pulse Research 2024” a fost realizată online în perioada 6-12 decembrie 2023 pe un eșantion de 19.050 de consumatori din 12 țări: Marea Britanie, SUA, China, Australia, Canada, India, Germania, Franța, Spania, Emiratele Arabe Unite, Brazilia și Japonia.
Accenture este o companie globală de servicii profesionale, cu 733.000 de oameni care deservesc clienți din peste 120 de țări.