O serie de obiective de interes turistic din județul Mureș vor face parte din campania națională “Promovarea celor 12 rute turistice/culturale”, prin programul România Atractivă.

Acesteasunt: Castrul Roman din Parcul Arheologic Călugăreni (secțiunea Traseul Casterelor romane), Zidul Cetății Sigișoara – tronsoanele 12, 16 și 22 (secțiunea Ruta cetăților), Castelul Pekri din Ozd și Castelul Teleki din Gornești (secțiunea Ruta castelelor), județul Mureș – mai multe zone (secțiunea Ruta gastronomiei tradiționale românești), Biserica Unitariană Sânvăsâi, Gălești (secțiunea Ruta Sfântului Ladislau), Saschiz (secțiunea Ruta satelor cu arhitectură tradițională – se vor restaura 8 case tradiționale).

Conform Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), România Atractivă reprezintă un prim pas pe care îl face țara noastră pentru a reactiva obiective culturale mai puțin cunoscute, dar relevante pentru istoria și cultura națională și europeană.

Fondurile alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale se ridică la 8 milioane de euro.

Proiectul include realizarea infrastructurii de semnalizare rutieră a 275 de obiective cultural-turistice, realizarea, pentru acestea, de conținut digital multimedia (materiale video, materiale audio, fotografii, animații 3D, texte de prezentare, tururi virtuale), dezvoltarea unor platforme online de informare și promovare (website și aplicație mobilă de travel), alături de planul de promovare națională și internațională a acestor 12 rute cultural-turistice care străbat România.

MIPE va da startul, luna viitoare, campaniei “Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” parte a programului România Atractivă, prin care țara noastră își propune susținerea turismului cultural și scoaterea la lumină a sute de obiective culturale încă necunoscute pentru aportul lor deosebit la multiculturalitatea specifică țării noastre precum și promovarea acestora pe plan intern și internațional. Programul România Atractivă este parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru care România a obținut finanțare europeană și a cărui dată de finalizare este 30 iunie 2026.

Proiectul de promovare a celor 12 rute turistice/culturale își propune dezvoltarea unei platforme online în care este încărcat conținut original despre obiectivele culturale alese, crearea unei infrastructuri de semnalizare în teren, prin amplasarea de indicatoare turistice, promovarea obiectivelor mai puțin cunoscute, dar cu o mare valoare istorică și culturală pentru România și pentru întreaga Europă. Vor fi numite principale și vor beneficia de conținut digital original multimedia 275 de obiective culturale, iar alte 450 obiective culturale suplimentare se vor regăsi în aceeași platformă, cu linkuri active, astfel încât, experiența turistică să fie una completă.

Programul România Atractivă reprezintă un prim demers pe care România îl face (asemenea Greciei și Italiei) care are ca scop reactivarea obiectivelor culturale mai puțin cunoscute, relevante pentru istoria și cultura națională și europeană.

“Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale parte a Programului România Atractivă reprezintă o oportunitate pentru repoziționarea țării noastre pe harta turismului internațional. Cu o istorie de mii de ani, România este depozitarul unor veritabile comori istorice și culturale, care vor fi reabilitate și puse în valoare, ca parte a patrimoniului cultural și turistic intern și internațional. Suntem onorați că sarcina de a duce la îndeplinire acest proiect ambițios ne revine nouă și avem încredere că, în următorii ani, rutele turistic-culturale vor deveni un reper pentru călătorul în căutare de experiențe de suflet”, a declarat Răzvan Popescu, subsecretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Principalii beneficiari ai proiectului vor fi autoritățile locale, pe baza propunerilor cărora au fost centralizate și incluse obiectivele de pe cele 12 rute, și nu mai puțin important, turiștii români și străini. Prin acest proiect, România are oportunitatea de a se poziționa ca o destinație turistică unde istoria, cultura, tradiția și gastronomia se împletesc într-o manieră originală.

Cele 12 rute sunt: Ruta castelelor – 21 obiective promovate; Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate; Ruta culelor – 11 obiective promovate; Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate; Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;

Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate; Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate; Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;

Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate; Ruta cetăților – 31 obiective promovate;

Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate; Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.

Lasă un răspuns