Conform legislației în vigoare, în termen de 10 zile de la cererea cetățenilor români, Serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor sunt obligate să comunice date referitoare la istoricul domiciliilor persoanele fizice și orice mențiune privind starea civilă, aflate în evidența acestora, începând cu prima zi a anului 2000. Dacă se solicită informații pentru perioada anterioară anului anterioară anului 2000, termenul de soluționare este de maximum 20 de zile, precizează Codruța SAVA, director general la Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș.
Conform aceleiași surse, cei interesați de eliberarea documentelor se vor adresa, în scris, oricărui Serviciu Public Comunitar de Evidență a Persoanelor de pe teritoriul României, indiferent de domiciliul actual. La depunerea cererii se prezintă actul de identitate aflat în valabilitate și dovada achitării contravalorii taxei speciale privind furnizarea datelor din Registrul național de evidență a persoanelor . Procedura este prevăzută la art. 29, alin (1), (3), (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cele aduse prin O.G. nr. 9/2024. (B.V.B.)