Sania Moșului va fi mai ușoară în acest an pentru că oamenii cumpără mai puține jucării

Distribuie pe:

Moș Crăciun ar putea să nu aibă prea multe de dăruit în acest an pentru că în Europa și SUA, consumatorii dau prioritate alimentelor și produselor de uz casnic, susțin producătorii de jucării și experții din industrie consultați de Reuters.

Consumatorii din întreaga lume au dificultăți în a face față inflației ridicate și creșterii economice anemice. Sezonul sărbătorilor, care începe cu Black Friday și se încheie la finele lunii decembrie, ar urma să fie unul dur pentru retailerii care vând articole care nu sunt indispensabile, avertizează directorii de companii.

“Cel mai important lucru pentru oameni de sărbători în acest an va fi să aibă mâncare pe masă pentru familiile lor”, a spus Isaac Larian, director general la MGA Entertainment, producătorul păpușilor Bratz.

Producătorii de jucării Hasbro și Mattel au avertizat deja că vânzările industriei de jucării vor fi mai slabe. Însă rezultatele finale ar putea fi chiar mai slabe decât se estimează, au declarat pentru Reuters experți și directori de la patru companii producătoare de jucării.

Isaac Larian se așteaptă ca vânzările de sărbători realizate de MGA Entertainment să fie cu 10-12% mai mici comparativ cu cele de anul trecut.

Cererea de până la Crăciun va fi mai mică decât anul trecut, susține și Nic Aldridge, director operațional la Bandai, producătorul animalelor de companie virtuale Tamagotchi. În aceste condiții, Aldridge se așteaptă la noi reduceri de prețuri pe măsură ce retailerii vor căuta să se orienteze spre produse mai vechi. “Există o ofertă abundentă din anii anteriori, așa că are loc o diminuare a stocurilor la discounturi mari”, a spus Aldridge.

Anticipând deja o cere mai mică și având stocuri în surplus, mulți retaileri au ordonat mai puține produse decât de obicei în acest an. Asta înseamnă că produsele la mare căutare se vor vinde rapid. Black Friday le va da un prim indiciu retailerilor.

Potrivit firmei de consultanță Panjiva, în perioada iunie-august, valoarea importurilor de jucării în SUA a scăzut cu 32% în ritm anual. Aceasta este o perioadă crucială pentru a face stocuri de jucării înaintea sezonului sărbătorilor. În plus, livrările de jucării pe mare, măsurate după numărul de containere, au scăzut cu 8% în septembrie.

“Piața pentru jucării a fost în scădere pe întreg parcursul anului”, susține Florian Sieber, CEO la producătorul german de jucării Simba. Potrivit acestuia, cererea din partea consumatorilor din Europa este mai mică decât cea de anul trecut, an în care cererea a fost deja mai mică față de cea din 2021. (Agerpres) (Foto: Arhiva Pixabay)

Lasă un comentariu