Într-un secol de existență, Disney a cucerit atât copiii, cât Și adulții

Distribuie pe:

De la Mickey la Darth Vader, Disney a reușit într-un secol de existență să-și valorifice creațiile și achizițiile pentru a atrage un public cât mai larg, din care fac parte și numeroși adulți care au copilărit alături de eroii desenelor animate, informează AFP.

Când mascotele Aladdin și Pinocchio și-au făcut apariția la parada organizată săptămâna aceasta la Disneyland Paris pentru a marca centenarul companiei, Stuart Amery, un englez de 35 de ani, a afișat un zâmbet larg.

Întrucât vine în fiecare lună în acest parc de atracții, nu putea “rata acest eveniment”. “Nu voi fi aici la următorul centenar, așa că trebuie neapărat să fiu aici pentru acesta”, a subliniat el, în mijlocul unui public compus în cea mai mare parte din persoane mature.

Nu departe de el, Barbara Corbisier se entuziasmează la rândul ei la trecerea personajelor Mushu și Mulan, cu imaginile cărora și-a făcut tatuaje.

“Nu este nicio rușine să fii fan la 21 de ani, este o pasiune ca oricare alta”, a afirmat ea.

Filme, seriale, parcuri de atracții, proiecte muzicale, obiecte de colecție... “Există mereu ceva care să-i facă pe adulți captivați” de universul Disney, spune Laurent Armand-Zuniga, de 52 de ani, directorul paginii de internet “Chronique Disney”, care are circa 200.000 de vizitatori pe lună, în principal din grupa de vârstă 25-45 de ani.

Pe pagini online specializate, pe forumuri, pe site-uri specializate, canale You Tube și conturi de pe rețelele de socializare, numeroși adulți își manifestă pasiunea pentru creațiile Disney.

“Adulții nu sunt altceva decât niște copii mai mari”, spune Armand-Zuniga, reluând un citat din Walt Disney, fondatorul companiei.

Grupul american a transformat acest gen de public în motorul dezvoltării sale, alimentat de o strategie dezvoltată pe baza unor preluări majore în urma cărora a obținut succesiv controlul asupra studioului Pixar (“Toy Story”, “Cars”...) în 2006, a supereroilor Marvel în 2009, apoi asupra universului “Star Wars” în 2012.

Datorită achizițiilor, Disney a reușit să-și diversifice catalogul de filme devenit un “adevărat gigant, nu un gigant doar în ochii celor mici”, a precizat pentru AFP Alexandre Bohas, profesor de afaceri internaționale la școala de comerț ESSCA.

“Specificul” Disney este amploarea sa “transgenerațională”, a subliniat la rândul său Hélene Etzi, președinta Walt Disney Company France, referindu-se la familii în sânul cărora pasiunea se transmite de la părinți la copii. “A-ți păstra simțul critic”.

Margot Naepels, în vârstă de 26 de ani, își consacră aproape 10 ore pe săptămână grupului lucrând ca redactor voluntar pe “Disneyphile”, o comunitate online care reunește aproape 200.000 de persoane.

Această activitate nu o împiedică “să-și păstreze simțul critic” în ceea ce privește gigantul industriei culturale.

“A fi fan al magiei create de Walt Disney nu înseamnă neapărat că suntem fani ai tuturor activităților companiei”, a spus ea.

Această “viziune matură” îi permite să-și pună întrebări în legătură cu “compania și politicile sale”, a mai spus ea, citând spre exemplu greva istorică a actorilor și a scenariștilor de la Hollywood sau puternicul impact ecologic al companiei.

A mai spus că este mulțumită de eforturile de “reprezentare și de diversitate” în ceea ce privește conținuturile, cum ar fi alegerea recentă a unei actrițe de culoare pentru a juca rolul Micii Sirene, demers care a generat critici ce denunțau poziții progresiste.

Cultivând pasiunea părinților săi, Marie Huberty, de 31 de ani, a ales să celebreze centenarul companiei printr-o vizită la Disneyland Park în California. Și-a creat de asemenea propriul “job Disney”, prin care organizează călătorii în parcurile de atracții din lumea întreagă.

Este o modalitate, a subliniat ea, de a transmite mai departe “moștenirea eroilor ei” și de a propaga ideea că “Disney este pentru toată lumea”. (Agerpres)

Lasă un comentariu