“Podul peste Dunăre de la Brăila - motiv de mândrie națională”

Distribuie pe:

“Avem, astăzi, șansa să pășim pe cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa, așa cum ne-a plăcut de fiecare dată să vorbim despre acest obiectiv de infrastructură mare. Este cel mai complex și cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989. S-au investit aici multe resurse, s-a muncit mult și iată că a ieșit un lucru trainic. (...) Este un motiv de mândrie națională, România reia, cu sprijinul Uniunii din care face parte, obiceiul proiectelor de mare anvergură care nu rămân la sertar. Toți cei implicați am demonstrat împreună că România poate construi serios, eficient și chiar spectaculos cu eforturile populației țării și cu sprijinul concetățenilor europeni. Pe lângă energia fiecărui om care a lucrat la proiect, sunt puse, aici, în această lucrare, 20.000 de tone de oțel pentru 86 de tronsoane de tablier. Acestea au fost furnizate de Combinatul din Galați, iar construcția segmentelor a fost realizată la Brăila. Avem, astfel, un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european, pentru un proiect de mare utilitate în zona Dunării de Jos”, a spus Ciucă (...), citat de Agerpres.

El a amintit că în 1895 era inaugurat un alt pod peste Dunăre, Podul Regele Carol I, care a asigurat conexiunea feroviară între București și Constanța. “Astăzi, la aproape 130 de ani distanță, continuăm să creăm legături între românii din Dobrogea, Muntenia și Moldova. Continuăm să dezvoltăm România și regiunile românești de la Dunărea de Jos și Marea Neagră. Continuăm astfel să dezvoltăm România în Europa. Aici, la granița estică a țării, investițiile noastre exprimă încredere în viitorul României și în viitorul prosper al Europei de Est, care include Republica Moldova și Ucraina. Și din acest punct de vedere, România este pregătită să sprijine Republica Moldova și reconstrucția Ucrainei”, a transmis Nicolae Ciucă.

Lasă un comentariu