Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunță lansarea unei adrese speciale de e-mail, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele și să îi determine să ajungă într-o situație financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat.

Potrivit unui comunicat de presă al instituției, transmis sâmbătă AGERPRES, la adresa de e-mail spsf@anpc.ro,  consumatorii pot semnala probleme de tipul: creșterea exagerată a ratelor și, ca atare, a gradului său de îndatorare față de momentul contractării creditului; creșterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale; prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă și 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare pentru a alege.

În cazul în care consumatorul dorește să semnaleze astfel de situații, trebuie să atașeze următoarele documente scanate: contractul și scadențarul inițial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; venitul net al titularului, la momentul contractării și în prezent; corespondența avută cu banca.

“Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiți sau munciți în altă țară a Uniunii Europene, dețineți un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo și doriți să veniți în sprijinul instituției noastre – pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar – trimiteți, pe aceeași adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conțină nivelul ratelor, scadențarele, dobânzile sau orice altă informație referitoare la derularea creditului ce doriți să ne puneți la dispoziție, fără a ne dezvălui datele dvs. personale”, notează sursa citată..

Recent, ANPC a sancționat un număr de 19 bănci din România, cu suma totală de 950.000 de lei pentru practici comerciale înșelătoare săvârșite cu privire la modul de calcul al ratelor, prin faptul că, pe graficul de rambursare, rata era compusă, în primii ani, 25% din soldul principal de rambursat și 75% dobândă. Prin această modalitate de calcul, consumatorii plăteau, de fapt, preponderent dobândă, subliniază instituția.

Băncile sancționate sunt: ING Bank, First Bank, Credite Europe Bank, OTP Bank, Alpha Bank, Banca Transilvania, Raiffeisen Bank, BCR, Patria Bank, Unicredit Bank, BRD Groupe Societe Generale, Exim Bank, Procredit Bank, Intesa Sanpaolo, Techventures Bank (fosta Banca Comercială Feroviară), Libra Bank, CEC Bank, Garanti Bank și Vista Bank. (Agerpres)

Lasă un răspuns