Liceul Tehnologic “Electromureș” din Târgu Mureș a organizat, recent, evenimentul multiplicator al proiectului Erasmus + GROWMET, Growth Mindset in Educational Triangles. Prin intermediul acestuia s-a urmărit dezvoltarea mentalității de creștere în triunghiul educațional. La activitate au participat 55 de invitați din 30 de organizații (instituții și organizații școlare și educaționale, organizații profesionale), 29 de profesori din cadrul organizației și 60 de elevi. Inspectoratul Școlar Mureș a fost reprezentat prin inspectorul școlar general adjunct Niță Fănică și inspectorul școlar general adjunct Antal Levente Mihály, care au subliniat importanța proiectelor Erasmus + în dezvoltatea instituțională.
Discursului directorului unității de învățământ inițiatoare, Cozma Ionuț Ciprian, i-a urmat cel al directorului adjunct, Selyem Zoltán Elõd. Au descris eforturile pe care un proiect de asemenea anvergură le presupune, dar și beneficiile acestuia. Coordonatorul proiectului, prof. Pál Ibolya Edit, a vorbit despre proiectul ,,Growth Mindset in Educational Triangles” și a enunțat obiectivele vizate – creșterea eficienței profesorilor în privința competențelor digitale, îmbunătățirea folosirii instrumentelor digitale de către elevi prin metode de creștere a mentalității flexibile a profesorilor, creșterea gradului de acceptare a instrumentelor digitale în rândul părinților, extinderea sprijinului pentru susținerea mentalității flexibile și dezvoltarea unui model al mentalității flexibile digitale pentru educația digitală. Au fost prezentate, de asemenea, activitățile specifice și rezultatele proiectului: curs pentru formatori, desfășurat la Ljubljana – Slovenia; workshop interactiv organizat la Liceul Tehnologic “Electromureș” cu participare internațională, ce a urmărit dezvoltarea unui model de predare cu mentalitate flexibilă; proiectul educațional pentru creșterea mentalității flexibile (GroWeek); newsletter-uri pentru părinți, activități intelectuale, care au vizat realizarea unei platforme cu resurse digitale pentru profesori, elevi și părinți și patru întâlniri transnaționale. Partenerii proiectului au fost RegioVision GmbH Schwerin, Werkstatt-Berufskolleg Unna (Germania), Ilmiolavoro SRL, Liceo Scientifico Statale “Marie Curie”, Giulianova (Italia), Step Institut, Gimnazija Skofja Loka (Slovenia), Magale Salestarrak, Urnieta (Spania).
Importanța dezvoltării mentalității de creștere – Growth Mindset – și rolul neuroplasticității au fost subliniate în cadrul discursului motivațional al prof. consilier școlar Tătar Alexandra, care a realizat o paralelă între gândirea fixă și gândirea flexibilă. Prof. Frâncu Monica – Cecilia a prezentat acțiunile specifice derulate în cadrul săptămânii GroWeek, în care elevii Liceului Tehnologic “Electromureș” din Târgu Mureș au beneficiat de activități interactive (la care au participat și experți – invitați), pe care le-au evaluat ca fiind deosebit de utile și atractive, cum ar fi: “Personalități vocaționale”, “Planificarea carierei între autocunoaștere și documentare”, “Demonstrație – Armata Română”, “Vitamin – dezbatere”, “Să vorbim despre bani și bănci”, “Marshmallow Challenge”, “Sănătatea mea”, “IQ Builders”, “Siguranța pe Internet”, “Public speaking”, “Szervezz-te (Organizează tu!)”, “Insula interactivă”.
Platforma digitală a fost prezentată de prof. Ugron Erika, care a descris resursele digitale pentru profesori, elevi și părinți pe care aceasta le conține, cât și faptul că acest kit educativ este disponibil în opt limbi (engleză, germană, italiană, slovenă, spaniolă, bască, maghiară și română) și a prezentat modelul de predare cu mentalitate flexibilă, care reprezintă rezultatul principal al proiectului.
Evenimentul s-a încheiat cu festivitatea de premiere a elevilor și profesorilor care au participat la activitățile și concursurile desfășurate în săptămâna GroWeek, precum și pe parcursul derulării celor doi ani de proiect.
Proiectul aduce multe beneficii triunghiului educațional și din perspectiva dezvoltării unui model al mentalității flexibile pentru educația digitală, atât de necesar unui învățământ modern, ancorat în realitatea secolului XXI, au subliniat cei care au format echipa de implementare a GrowMet.
L.B.