I. În considerarea dispozițiilor cuprinse în art. 45 din O.U.G. nr. 70/14.05.2020, coroborate cu cele ale art. 4 alin. 5 din Legea nr.55/15.05.2020, actele de identitate ale căror termen de valabilitate (înscris în actul de identitate) a expirat începând cu data de 1.03.2020, și-au menținut valabilitatea pe toată durata stării de urgență/alertă.
Conform aceluiași act normativ, actele de identitate expirate începând cu 1 martie 2020 își mențin valabilitatea încă 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
Deoarece începând cu data de 9 martie 2022 starea de alertă a încetat, în vederea obținerii unui nou act de identitate valabil, venim cu rugămintea către cetățenii care se află în situația menționată anterior, să se prezinte/programeze din timp la Serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor care deservește localitatea de domiciliu, pentru a evita astfel supraaglomerarea acestor servicii.
La nivelul județului sunt în evidențe un număr de 9.885 persoane cărora le-a expirat actul de identitate în perioada 1 martie 2020 - 7 martie 2022.
II. Pentru informații suplimentare, cetățenii se pot adresa în mod direct Serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor (S.P.C.L.E.P.) care deservește localitatea de domiciliu/reședință, precum și instituției noastre, după caz.
Datele de contact ale celor 17 S.P.C.L.E.P. din județul Mureș se găsesc la adresa http://www.cjmures.ro/djepmures/spclep.html
Director general CODRUȚA SAVA