Schimbarea cauciucurilor este principala pregătire de iarnă a șoferilor români (95%), urmată de schimbarea lichidului de parbriz cu unul adaptat sezonului rece (95%) și dotarea mașinii cu racletă și perie pentru înlăturat zăpada (90%), arată un sondaj MOL România.
Conform sursei citate, folosirea unui carburant adaptat pentru iarnă este de asemenea printre preocupările șoferilor român, 50% dintre ei afirmând că utilizează un carburant special conceput pentru sezonul rece.
“Schimbarea cauciucurilor de vară cu cele de iarnă este principalul demers pe care îl fac șoferii români atunci când își pregătesc autoturismul pentru iarnă. De asemenea, ei schimbă lichidul de parbriz cu unul special, care să reziste la temperaturi de îngheț, și au grijă să își doteze autoturismele cu diverse instrumente care i-ar putea ajuta în caz de zăpadă sau îngheț: racletă, perie pentru zăpadă, lanțuri de iarnă sau cablu de tractare”, precizează autorii sondajului.
Studiul realizat de MOL arată că 98% dintre șoferii români consideră că pregătirea autoturismului pentru sezonul rece este un demers foarte important pe care nu îl neglijează, două treimi dintre ei (57%) afirmând că până la finalul lunii octombrie au grijă să își echipeze corespunzător autoturismele.
Schimbarea cauciucurilor este principala pregătire, fiind făcută de peste 95% dintre șoferi. Acestui demers i se adaugă operațiuni precum schimbarea lichidului de parbriz cu unul adaptat sezonului rece (95%) și dotarea mașinii cu racletă și perie pentru zăpadă (90%). Peste jumătate dintre șoferi verifică ștergătoarele (67%) și starea bateriei (58%).
Totodată, folosirea unui carburant adaptat pentru iarnă este de asemenea printre preocupările șoferilor români, 50% dintre ei afirmând că utilizează un carburant special conceput pentru sezonul rece.
MOL comercializează carburanți cu performanțe foarte bune la temperaturi scăzute și recomandă folosirea acestui tip de produse mai ales în cazul motoarelor care funcționează pe bază de motorină. Motorina MOL EVO Diesel Plus asigură pornirea ușoară a motorului la temperaturi de până la -400C (temperatura limită de filtrabilitate este comunicată în fiecare stație MOL).
În continuarea studiului, întrebați care sunt obiectele de sezon care nu le lipsesc din mașină, majoritatea respondenților au indicat racleta (97%), lichidul de parbriz dejivrant (88%), peria pentru înlăturarea zăpezii (83%), dar și lanțuri pentru roți (37%) sau cabluri de tractare (33%). Aproximativ 60% au menționat că achiziționează aceste produse din benzinării.
Studiul arată că, spre deosebire de anul trecut, a scăzut cu 10% numărul celor care declară că folosesc la fel de mult mașina iarna precum o fac în celelalte anotimpuri. Totuși, majoritatea șoferilor (80%) continuă să conducă la fel de des iarna, precum o fac și pe durata verii (spre deosebire de 90% anul trecut).
Sondajul a fost realizat online de MOL România în perioada octombrie 2021, pe un eșantion de peste 356 respondenți, participanți în programul de loialitate MOL MultiBonus.
Grupul MOL este o companie de petrol și gaze internațională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 40 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Activitățile de explorare și producție ale Grupului MOL sunt susținute de o experiență de peste 80 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activitățile de producție se desfășoară în 9 țări, iar cele de explorare în 14 țări. Grupul MOL controlează trei rafinării și două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de 1.940 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Est, dintre care 246 în România.
MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezență de 25 de ani pe piața autohtonă. MOL România are un portofoliu extins de produse și servicii în domeniul comerțului de carburanți, lubrifianți, produse petrochimice și bitum. AGERPRES