ROȘU, GALBEN ȘI VERDE...

Distribuie pe:

...Nu este vorba, după cum ar crede unii, de culorile fructelor și legumelor de sezon - lubenița, pepenele, tomatele și castraveții - ci despre deschiderea noului an școlar. Acesta, a explicat, ieri, primul ministru, va începe la 14 septembrie, “în condiții care să țină cont de situația epidemiologică”, adică după numărul de infectări înregistrat în ultimele 14 zile: dacă situația epidemiologică e verde (nu există risc de infectare), elevii vor putea merge la școală, prevăzuți cu mască de protecție. Dacă situația e galbenă (adică riscul de infectare e așa-și-așa), jumătate din clasă va fi prezentă în bănci, cealaltă jumătate va studia de acasă. Dacă situația e roșie (risc mare de infectare), școala va începe online, autoritățile asigurându-se că toate școlile au acces la internet. Deocamdată, slavă Domnului, nu există situație roșie, așa că tomata nu se pune... În acest sens, Executivul a dat publicității un amplu Raport, din care rezultă ce bine a gestionat dânsul procesul de învățământ de când cu închiderea școlilor, și ce bine o să-l gestioneze și de acum înainte, de când cu situațiile verzi, galbene și roșii.

Din toată această zeamă de castraveți covăsiți, întinsă pe câteva zeci de pagini, am reținut câteva idei care dovedesc grija maximă a Guvernului pentru sănătatea și siguranța copiilor (cărora tocmai le-a contestat la CCR dublarea alocațiilor). Exemple: aproape un sfert din școlile patriei nu au autorizație ISU. Se depun eforturi ca să aibă. Ministerul Sănătății nu a finalizat Ghidul cu reguli sanitare, dar a organizat “un grup de lucru constituit din Ministerul Educației și Ministerul Dezvoltării, care va formula propuneri după ce Ministerul Sănătății va elabora forma finală a Ghidului”. Forma finală e în faza finală de elaborare. Aproape un sfert din școli nu sunt conectate la internet, dar “se caută soluții”. În această perioadă, “este în derulare realizarea analizelor de risc de la nivelul fiecărei unități de învățământ, adică modelarea scenariilor 1 și 2 (verde și galben) prin simularea condițiilor de distanțare fizică, prin respectarea distanței de minimum 1 metru între elevi”. “E important să se realizeze separarea plafoanelor de plexiglas” , sens în care se vor lua măsuri, încât plexiglasul să fie, după caz, verde, galben sau roșu. Vor fi achiziționate “din diferite surse” 500.000 de tablete (pentru aproape un milion de copii aflați sub pragul sărăciei, prin satele neelectrificate ale patriei). Mai mult, legiuitorul, în “luminile” sale, a decis că fitece elev va primi 350 de lei ca să-și cumpere uniforme școlare. Ce-i drept, acestea sunt necesare, mai ales dacă școala se face online, adică din bucătărie, sub supravegherea bunicii cu plexiglas.

Consiliul Elevilor, care dovedește că are mai multă minte decât decidenții politici, a reacționat prompt: “Suntem consternați de iresponsabilitatea senatorilor care au votat acest proiect de lege. Acestea sunt nevoile educației din România? Acestea sunt prioritățile financiare ale statului român? Începutul anului școlar ne bate la ușă; în școli va fi nevoie de materiale de protecție sanitară, de device-uri conectate la internet, de infrastructură școlară și de multe altele. Stimați deputați, dacă sunteți cu adevărat preocupați de soarta elevilor din România, vă solicităm respingerea acestei inițiative legislative. Elevii au nevoie de acces la educație de calitate, nu de uniforme care să arate bine în poze”.

Între timp, la nivel ministerial, s-a decis că, pentru a se evita înghesuiala la ușa școlii, părinții vor fi aceia care trebuie să verifice, în fiecare dimineață, starea de sănătate a copiilor - “să-i termometrizeze”, după cum s-a exprimat un secretar de stat - și să nu-i lase la școală dacă au febră. Dacă da, să sune imediat la DSP. Fiindcă tot nu le răspunde nimeni.

Culmea este că toate aceste măsuri - verzi, galbene și roșii, după caz - vor fi aplicate în mod “descentralizat”, adică “pe baza deciziilor luate de consiliile de administrație din școli, inspectoratele școlare, DSP, comitetele județene de partid...ăăă, pardon, de urgență, așa că, în caz de “înroșire” a situației, măgăreața cade în cârca primarilor și a directorilor de școli. Guvernul se spală pe mâini, potrivit recomandărilor OMS.

“Prin acest ghid, ne dorim să oferim încredere părinților în a-și trimite copiii la școală și profesorilor în a se întoarce la catedră, în contextul pandemiei”, conchid, apoteotic, autorii Raportului, în care nu se suflă o vorbă despre tăieri de ore, eliminări de materii sau înjumătățirea orelor pentru anumite discipline - în absența unei consultări reale cu toți factorii implicați.

Într-o scrisoare adresată Ministerului Educației și Cercetării (MEC) de către Platforma Civică apolitică Împreună (președinte - prof. Mihai Gheorghiu) se arată:

“Considerăm că, în contextul experimentelor actuale care se fac cu copiii noștri, care au pandemia Covid-19 drept pretext, al timpului foarte scurt rămas până la începerea noului an școlar, precum și al preconizatei campanii electorale, adoptarea pripită a unui nou plan-cadru pentru gimnaziu nu ar face parte decât din lungul șir al măsurilor pe care timpul le-a dovedit ca fiind destructurante pentru personalitatea, competența și identitatea culturală românească a viitorilor adulți. Îndemnăm conducerea Ministerului să găsească soluțiile adecvate timpului rămas până la începerea anului școlar, iar viitoarele măsuri de reformă să fie luate doar după o consultare reală - și nu online sau prin trimitere de formulare tipizate - cu părinții și cadrele didactice, Academia Română și alte organizații care activează în domeniu”.

Din poziția autorității științifice pe care o deține, Academia Română a atras, în mai multe rânduri, atenția asupra caracterului profund nociv al viziunii “pedagogilor de școală nouă”: “Venim, așadar, să reamintim că reducerea numărului de ore de istorie și geografie și eliminarea limbii latine vor atenta grav la consolidarea în rândul elevilor a sentimentului identitar și a stimei de sine, ca români și europeni. Fără conștiința rădăcinilor, a istoriei și a trunchiului lingvistic și civilizațional latin comun, împărtășite de români cu celelalte națiuni europene, poporul nostru va fi lipsit nu doar de reperele care îi asigură stabilitatea națională, ci și de elementele care îi facilitează aderarea la Uniunea Europeană ca spațiu cultural și de civilizație (...) Îi pregătim pe elevi pentru viață, dar viața nu înseamnă doar cariere și calcule exacte, doar investiții și întreprinzători, doar servicii și mall-uri, ci și concerte, statui, monumente, muzee, opere literare, festivaluri de folclor sau de jazz, spectacole de operă, tradiții ale popoarelor, adică înseamnă cultură și civilizație în ansamblu. Iubirea valorilor spirituale ale omenirii nu poate să conducă decât la deschidere spre bine. Ca să dobândim de mici această deschidere, școala trebuie să fie generoasă, să ne învețe să înțelegem zestrea noastră ca popor între popoare. Nu are nimeni, evident, o soluție miraculoasă în acest moment, dar ștergerea memoriei colective și a identității naționale nu poate conduce spre bine, spre valori, spre virtuți și spre speranțe, ci spre manipulare și spre «somnul rațiunii» (...). Convinși fiind că acesta nu poate fi scopul politicilor educaționale ale Ministerului Educației și Cercetării, facem apel către conducerea Ministerului să orienteze echipele de lucru spre găsirea altor soluții, care să nu afecteze formarea culturală, morală și profesională a tinerilor”, recomandă Biroul Prezidiului Academiei, atrăgând atenția că școala “va produce tot mai puțini români competenți”.

...Poftim concluzie: în timp ce “grupurile de lucru” nu mai prididesc cu planurile lor prăzulii, purpurii și galbene ca lămâia, cu “termometrizarea” și cu plafoanele de plexiglas, vin niște unii să le dea indicații că ce și cum, s-au revoltat “pedagogii” de pe internet. Latina? Bine că s-a scos din “curriculum”. Ce să mai și faci cu limba aia moartă? Că doar n-o să conversezi latinește cu “prietenii” de pe facebook... Cum să dai “like” și “share” în latinește? Plus că unor mari “rrromâni” chiar le-a venit ideea să-l scoată pe împăratul Traian din istorie și din Imnul național, fiindcă a cucerit Dacia...

Școala va produce tot mai puțini români competenți? Ce dacă? Nu poți fi și competent, și cu tavan de plexiglas...Vorba președintelui Academiei: “Excesul de lectură poate duce la apariția propriilor opinii. Tristă glumă”. ... Dar, crunt adevăr!

 

Lasă un comentariu