Joi, 30 noiembrie 2014, la Școala Gimnazială „Florea Bogdan” – Reghin s-a dat curs recomandării IȘJ Mureș cu privire la implicarea cadrelor didactice la implementarea în școli a proiectului „Să vorbim despre bani și bănci”, inițiat de Banca Națională a României în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale. Cum filiale BNR există numai în unele centre din țară, autorul acestui scurt articol și-a asumat responsabilitatea coordonării activităților propuse la unitatea unde lucrează și a reușit următoarele acțiuni destinate întregului colectiv de elevi:
– o miniexpoziție de zeci de bancnote și sute de monede vechi, ieșite din circulație;
– manifestarea intitulată „Bani, bancă, societate”, desfășurată în sala festivă a școlii, expunând o proiecție PPT cuprinzătoare, în care au fost punctate aspecte legate de vraja banilor – calea spre îmbogățire sau… spre faliment; banii percepuți ca bogăție, ca putere, ca imagine socială; raporturi între bunăstarea exagerată și oamenii săraci; o scurtă poveste a băncilor și cele mai importante bănci din România; structura rețelei instituțiilor de credit; Banca Națională a României și importanța ei ca instituție națională; curiozități din emisiunile de bancnote românești; măsuri de protecție împotriva falsificării bancnotelor românești; bancnote și monede românești aflate în circulație; Au circulat odată, ca niciodată… o scurtă poveste vizuală a unor emisiuni bancare ce aparțin trecutului BNR (bilete ipotecare, bancnote); prezentarea tuturor bancnotelor din perioada 1990 – 2006; informații despre numismatică și notafilie; emisiunile bancare Euro; tranzitul de la bancnote la cardul bancar și la comerțul electronic; proverbe despre bani; recomandări bibliografice; iar la final o surpriză umoristică destinată destinderii publicului.
În a doua parte a acțiunii au fost proiectate cele trei filme realizate la comanda BNR – Istoria banilor, Elemente de siguranță ale bancnotelor și Viața bancnotelor, destinate tocmai implementării proiectului menționat.
Considerăm că manifestarea și-a atins scopul și că elevii au putut percepe foarte clar rolul băncilor și importanța banilor în dezvoltarea economică și socială a societății omenești atât în trecut, dar mai ales în prezentul provocator și supertehnicizat.