In cursul saptamanii trecute au debutat evaluarile nationale la finalul
claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Se urmareste analizarea corecta a
sistemului de invatamant, momentul marcand si inceputul cresterii
performantei scolii romanesti, dupa cum se arata intr-un comunicat
emis de Biroul de presa al Ministerului Educatiei Nationale. Documentul
mentioneaza: ,,In conditiile in care prima evaluare nationala a elevilor,
de la intrarea lor in sistemul de invatamant, se face abia la finalul
clasei a VIII-a, introducerea acestor evaluari, prevazute de Legea
Educatiei Nationale, ofera un tablou foarte clar legat de nivelul de
pregatire al elevilor in diferite momente. Fiind vorba despre o testare la
nivel national, datele obtinute permit realizarea de diagnoze si
comparatii mult mai fidele in raport cu cele realizate in urma evaluarilor
individuale de la clasa. Dupa aplicarea testelor, vor exista date
transversale care vor permite identificarea din timp a problemelor si
corectarea lor particularizata, astfel incat, la finalul clasei a VIII-a,
performantele sa se imbunatateasca.
Evaluarile la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a urmeaza modelul testelor
internationale. Ele introduc, de fapt, un sistem de pregatire a elevilor,
obisnuindu-i cu examenul de la finalul ciclului gimnazial. Testele
aplicate au un grad ridicat de interdisciplinaritate si nu pun accent pe
memorare si reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza si
corela informatiile pe care le-a acumulat pana la un anumit moment.
De asemenea, ele orienteaza scoala romaneasca pe drumul corect al
modernizarii si al adaptarii la nevoile societatii contemporane.
Evaluarile nu vor avea ca finalitate o nota in catalog, deoarece nu
acesta este scopul lor. Ele ofera profesorilor, elevilor si parintilor
informatii concludente despre nivelul de pregatire si despre ceea ce
trebuie imbunatatit. La nivel national, va exista un raport, similar
raportului PISA, cu evaluari pe fiecare competenta, pentru clasele a
II-a, a IV-a si a VI-a, ce va sta la baza masurilor ce vor trebui adoptate
in vederea remedierii deficientelor. Este pentru prima data cand se
actioneaza in mod riguros, sistematic si profesionist pentru cresterea
performantei sistemului de educatie�.

Lasă un răspuns