Ieri, la sediul Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca Mures,
a fost lansat Proiectul DRUMS pentru promovarea unui model de
dezvoltare sustenabil a resursei umane din mediul rural.
Judetul Mures este inclus, cu Valea Muresului Superior, Valea
Gurghiului si Zona de Campie, intr-un proiect mai amplu, care se aplica
si in judetele Satu-Mare si Dolj, pe total urmand sa beneficieze de
consiliere, orientare, formare profesionala, mediere si promovarea
culturii antreprenoriale in mediul rural 720 de persoane, din care 210
de persoane inactive, 180 de persoane aflate in cautarea unui loc de
munca, 90 de someri, 240 de persoane ocupate in agricultura de
subzistenta, precum si ridicarea nivelului de competente si calificare
pentru 450 de persoane, din care 30 vor fi cursuri pentru manageri. In
plus, 75 de persoane vor fi sprijinite si incurajate pentru demararea
unor afaceri non-agricole in mediul rural.
Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni, iar finantarea
din fondul social european, prin POSDRU 2007 � 2013, este de 5,33
milioane lei.
La intalnirea de ieri, au fost prezenti toti partenerii implicati in proiect,
respectiv domnul Helmut Kronika, director al Institutului BEST din
Austria, domnul Theodor Porojan, manager proiect, reprezentat al
Centrului de Resurse pentru Educatie si Formare Profesionala (CREFOP)
Bucuresti, doamna Adriana Breazu, Asociatia AGORA Dolj, doamna
Valentina Alexandrescu, director CREFOP, doamna Daniela Dorcea,
reprezentanta R4 � Consultanta si Formare Profesionala Bucuresti, si,
desigur, gazda evenimentului, doamna Reghina Farcas, care a tinut sa
le multumeasca tuturor participantilor.
Disponibilitatea de a sprijini punerea in practica a proiectului si-au
aratat-o si domnul Viorel Borsan, inspector la Directia Agricola Mures,
si domnul T�r�k Csaba, seful Oficiului Teritorial pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperatie Mures, acestia aratand potentialul specific
de care dispune judetul nostru si prezentandu-si, la randul lor,
proiectele aflate in derulare in mediul rural.